|  Resultaatgerichte trainingen  |  Professionele begeleiding  |  Unieke gym  |  Persoonlijke trainingsschema's

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

   

 
 
 

 
 

"Je kunt niet zomaar in het wilde weg gaan trainen of willekeurig

een aantal oefeningen doen ... dan behaal je weinig tot géén resultaat!"

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Krachttraining = Strong = Sexy

 

 

Krachttraining voor een sexy uiterlijk ... er wordt de laatste tijd in de fitnesswereld veel gesproken over serieuze krachttraining voor vrouwen en de

ontelbare voordelen van het trainen met gewichten. Je ziet er artikelen over in de belangrijkste fitness publicaties en gelukkig is er een verschuiving

gaande van de algemene opvatting over het beeld van de vrouw, zowel in de fitnesswereld als in de maatschappij.

 

Er wordt geleidelijk aan wat afstand genomen van de delicate, bescheiden loopband wandelaar, naar een ietsje meer hardcore imago. Dit nieuwe

beeld propageert niet alleen weelderige, pezige spieren, maar waardeert ook echte kracht en daarmee een stoerder imago voor de vrouw. Sterk

is hip, daar bestaat geen twijfel over. Vrouwen over de hele wereld komen in contact met hun innerlijke beest, waarbij ze trots hun verlangen

om zware massa te verplaatsen tonen.

 

En hoewel deze vrouwelijke krachtrevolutie nog betrekkelijk beperkt is, wordt het meer en meer op gang gebracht door organisaties als

Strong is the New Skinny, Crossfit en Girls Gone Strong. Dit is een beweging, een herdefiniëring van de betekenis van ‘trainen als een meisje’.

 

 
 
 

Project [FOOD]

 

 

Zit je net lekker een handje noten te eten, komt er iemand langs die je even meldt dat je van noten dik wordt. Wil je op de markt net beginnen aan je

haring, begint je beste vriend over de hoge kwikwaardes in zeevis tegenwoordig. Is dan helemaal niets meer veilig? Veel mensen zijn de draad volledig

kwijt en zien door de bomen het bos niet meer ...

 

Project [FOOD] is géén dieet, het gaat niet over snelle oplossingen of het uitsluiten van bepaalde voedingsgroepen. Daarbij is er geen kant-en-klaar

voedingsschema, omdat dit net als een dieet ook niet zal zorgen voor het gewenste resultaat. Middels Project [FOOD] gaan we stap voor stap werken

aan een gedragsverandering op het gebied van voeding en lifestyle en dit allemaal vanuit een realistische benadering die je vervolgens de rest van

jouw leven moet kunnen volhouden.

 

 
 
 

15 minute training | Fit in een kwartier

 

 

Binnenkort meer info ...

 

 

 
 
 

Personal training | Lift weights faster | 16 weken | 48 trainingen

 

 

Is een marathon uitlopen jouw doelstelling? Dan kun je gebruik kunnen maken van asfalt of van de loopband ... 

 

Is een fietstocht in de bergen van Spanje jouw doelstelling? Pak de telefoon en reserveer drie keer per week de spinningfiets ...

 

Wil je zwakker worden en spiermassa inleveren? Luister naar de polo-dragende toezichthouders en kies voor de cross-trainer!

 

Is afvallen, een sterk lichaam ontwikkelen en een goede conditie opbouwen jouw doelstelling?

 

Kies voor Lifts weights faster by Jen Sinkler @Eastside Performance te Nijmegen!

 

 
 
 

Krachttraining maakt slank

 

 

Krachttraining is een echte slankmaker. Krachttraining helpt op verschillende manieren om je lichaam slank te maken.

 

Met een intensieve krachttraining verbruik je ongeveer 400 kcal. Daarnaast bouw je met krachttraining spiermassa op en dat zorgt ervoor

dat je 24 uur per dag meer energie verbruikt. Maar krachttraining helpt ook om het vet wat in en om je spieren zit te verbranden.

 

Een kilo lichaamsvet neemt vier keer zoveel ruimte in beslag als een kilo spieren. Iedere kilo vet die je voor een kilo spieren 'verruilt' betekent

dus een reductie in omvang van 75%.  Met recht mag dus gezegd worden dat krachttraining slank maakt!

 

 
 
 

Six-pack science, cardio en afvallen

 

 

Je kunt jezelf elke dag helemaal suf trainen, maar als je daarnaast niet je voeding aanpast is er weinig resultaat en zullen jouw buikspieren

helaas verscholen blijven onder een laagje vet. Je kunt ook veel beter kijken naar je lichaamssamenstelling met betrekking tot je spiermassa

en vetpercentage dan naar het aantal kilo's op de weegschaal. 

 

Het is gelukkig al (redelijk) bekend dat het 'eindeloos' uitvoeren van sit up's en crunches je niet gaat helpen bij het bereiken van de six-pack

en/of een platte buik, maar toch zijn deze oefeningen nog steeds aanwezig in de sportschool terwijl deze oefeningen moeten verdwijnen!

 

Laat je daarnaast niet in de luren leggen door al die metertjes op cardio machines. Ze proberen je wijs te maken dat de kilo's vet als sneeuw

voor de zon verdwijnen wanneer je staat te zweten op de loopband en de crosstrainer, maar in werkelijkheid zorgt al die 'training' ervoor

dat je lichaam steeds zuiniger met vet en glucose leert omgaan.

 

Cardio is stupid and the definition of stupid is:

 

'Doing the same thing over and over again, while expecting a different result!'

 

 
 
 

Krachttraining = Succes

 

 

Door met gewichten te trainen houd je de spiermassa in je lichaam op peil, zeker tijdens het afvallen. Hierdoor blijft je lichaam volop energie

verbranden en val je permanent af. Veel vrouwen kampen met rugklachten en vaak ontstaan deze klachten doordat vrouwen zwakke buik- en

onderrugspieren hebben. Alleen door krachttraining kun je die spieren versterken en kun je klachten voorkomen.

 

Krachttraining geeft meer zelfvertrouwen en heeft een sterk effect op je zelfbewustzijn. Mensen die aan krachttraining doen voelen zich zekerder.

 

Je voelt je sterk en dat maakt je zelfverzekerder in het dagelijks leven.

 

Vooral vrouwen kunnen op latere leeftijd botmassa verliezen onder invloed van een verminderde hormoonproductie. Door aan krachttraining

te doen worden je botten op een goede manier belast en houd je ze sterk. Krachttraining helpt op die manier botontkalking te voorkomen.

 

 
 
 

Wel cardio?? Geen cardio? Wat is cardio?

 

 

De reguliere cardio training (o.a. de cross-trainer en/of de loopband) is een zeer goede methode om het uithoudingsvermogen

van je lichaam te verbeteren maar het zorgt niet voor een (blijvende) hoge vetverbranding en stofwisseling ... desondanks blijft

toch de algemene gedachte bestaan dat je veel aan cardio moet doen wanneer je wilt afvallen!

 

Een groot deel van de sporters besteden dus veel tijd en energie aan de verkeerde manier van trainen. Er worden onnodige en

langdurige cardio sessies op een lage intensiteit gedaan wanneer de doelstelling afvallen cq. het verbranden van opgeslagen

lichaamsvet is. 

 

 
 
 

De groepslessen!?

 

 

De aerobic lessen zijn leuk ... maar toch vaak de verkeerde keuze m.b.t. jouw doelstelling!

 

De huidige realiteit in de meeste fitnesscentra is helaas dat veel vrouwelijke klanten hun toevlucht nemen tot de groepslessen.

 

Dit heeft grotendeels met plezier te maken en het is inderdaad heel belangrijk dat je de sport die jij beoefend leuk vindt!

 

Wanneer dit ook tegelijkertijd de doelstelling is dan heb je de juiste keuze gemaakt maar in de meeste gevallen zijn er andere

doelstellingen aan de orde als een sterker worden, afvallen, een mooier figuur krijgen en blessures voorkomen en verhelpen.

 

Bij het nastreven van deze doelstellingen heb je niet echt baat bij het volgen van groepslessen. Daarnaast zijn er ook een aantal

grote nadelen bij het volgen van de groepslessen waar je misschien niet direct bij stilstaat. Door de grootte van de groep is

individuele begeleiding met betrekking tot de techniek zeker niet optimaal en ontstaan er vrij veel blessures.

 

Het is heel belangrijk om op basis van jouw persoonlijke doelstellingen de lessen te kiezen!

 

Bij het kiezen van een groepsles laat de realiteit zien dat de meeste vrouwen in eerste instantie kijken naar het tijdstip en

bij elke les een vriendin zich heeft ingeschreven. Tenslotte weet ik uit eigen ervaring dat er (bijna) geen contact is tussen de

sporters en de instructrice met betrekking tot de doelstelling; dit is zeer belangrijk omdat veel vrouwen in de verkeerde lessen

staan ten aanzien van hun doelstelling!

 

Kortom, aerobic en/of groepslessen zijn hartstikke leuk maar zorgen niet direct voor de gewenste resultaten!