|  Resultaatgericht  |  Professionele begeleiding  |  Unieke trainingsruimte  |  Persoonlijke trainingsschema's

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

   

 
 

 
 
 

Is afvallen jouw belangrijkste doelstelling?

Dan is het antwoord simpel: "kies voor krachttraining!"


 

 

 

In de vele sportscholen die Nederland rijk is, zijn er heel veel vrouwen die nooit de weerstandsmachines en de gewichten aanraken.

 

Het is altijd rechtstreeks naar de cardio om daar een uurtje op te klimmen en als ik ze vraag waarom dan is het antwoord:

 

'Ik wil geen spieren opbouwen, ik wil juist vet kwijtraken!'

 

Deze informatie is niet juist maar dit fabeltje is zo hardnekkig dat vrouwen denken dat het waar is!

 

De vetverbranding in rust wordt voornamelijk bepaald door de spiermassa en juist door het doen van heel veel of uitsluitend cardio raak je

veel spiermassa kwijt en alleen spieren kunnen, als ze werken, calorieŽn verbranden.

 


 

Cardio om af te vallen???

 

 

Laten we eerst even heel eerlijk zijn: "Voel je jezelf niet net een hamster in een draaiwiel tijdens de cardio training??"

 

De meeste sporters ervaren cardio als een saaie en langdurige training waarbij het lijkt alsof de tijd stil staat!

 

Daarbij worden er geen resultaten behaald maar desondanks blijft toch iedereen doorgaan?!

 

Een saaie, langzame en langdurige cardio training op een (te) lage intensiteit (hartslag) is geen effectieve manier van trainen!

 

Wat is de meest effectieve manier van trainen of af te vallen?

 

 

Is een marathon lopen jouw persoonlijke doelstelling dan is cardio zeker geschikt, maar verder is cardio niet de beste optie. Een interval training

met een hoge intensiteit is de meest effectieve manier van trainen voor een hoge vetverbranding en een blijvende verhoogde stofwisseling.

 

De training moet bestaan uit effectieve oefeningen, bij voorkeur met losse materialen, waarbij je tegelijkertijd meerdere spiergroepen aan-

spreekt in combinatie met cardiovasculaire oefeningen gericht op het uithoudingsvermogen.

 

Interval training op een hoge intensiteit in plaats van die langdurige saaie cardio sessie's zal je helpen om snel overtollig lichaamsvet te

verbranden.

 

Veel sporters die dan willen afvallen gaan trainen op de cardio toestellen in de fat burn zone. Hierbij verbrand je slechts enkele kcal meer

dan wanneer je helemaal niet aan sport doet! De "fat burn zone" word ook vaak op de cardio-toestellen zelf aangegeven. Het staat voor

een training op een hele lage hartslag, te laag. Dit is absoluut niet de manier om opgeslagen lichaamsvet te verbranden.

 

Met langdurige, saaie en langzame cardio trainingen zul je absoluut geen resultaten boeken!

 

Wil je echte resultaten behalen dan moet je korte en intensieve trainingen volgen. Je hoeft ook niet elke dag te trainen om aansprekende

resultaten te behalen, drie tot vier trainingen per week met een hoge intensiteit zorgen voor goede resultaten. Een korte intensieve training

moet ongeveer 1 uur tijd in beslag nemen.

 

Nog een veelgehoord fabeltje is dat je pas na 20 minuten trainen vet gaat verbranden ... ?!

 

Dit is helemaal niet waar, je gaat meteen al vet verbranden; we verbranden de gehele dag door lichaamsvet en als je de ruststofwisseling

van je lichaam wilt verhogen dan moet je drie tot vier keer per week aan krachttraining doen. Cardio toestellen zijn prima apparaten om

op te trainen alleen niet als je wilt afvallen!

 

Hoe meer spieren iemand heeft, des te meer calorieŽn hij of zij verbrandt met simpelweg niets doen.

 

Iemand die spiermassa verliest, vertraagt daarmee onmiddellijk ook zijn vetverbranding. Trainen met gewichten zorgt voor meer spiermassa,

dus naast de calorieŽn die je verbrandt met de training zelf versnel je de vetverbranding de rest van de dag. Iemand die alleen met een dieet

afvalt en daarbij niet sport, verliest voor iedere kilo vet gemiddeld ook een kilo spiermassa. 

 

Zo krijg je dus geen mooi figuur, want voor een mooi figuur heb je wel spiermassa nodig en als je daar ook elke keer wat van verliest dan blijft

er niet veel meer over. Dan zie je ook bij veel mensen dat de huid heel slap word en gaat hangen. Krachttraining is een van de meest geschikte,

doeltreffende en duurzame manieren waarop vrouwen een strak en vooral evenwichtig lichaam kunnen krijgen.

 

Door meer spieren wordt het metabolisme versneld: door 5 kg vetmassa te vervangen door 5 kg spiermassa kunt u, ook als u niet beweegt,

tussen de 500 en 900 Kcal per dag meer consumeren. Laat dus die ongegronde angst los en houd vooral op te trainen met te lichte, saaie en

inefficiŽnte gewichten. Krachttraining zorgt daarentegen voor een hogere stofwisseling die de hele dag doorgaat!

 

Je lichaam verbruikt de gehele dag door kcal uit opgeslagen lichaamsvet, terwijl vaak word gedacht dat het doen van cardio zorgt voor een

hoge vetverbranding, dit is dus slechts gedeeltelijk waar. Tijdens het doen van cardio op een hoge intensiteit verbrandt je lichaam uiteraard

overtollige kcal, deels ook uit opgeslagen lichaamsvet, maar zodra je klaar bent met trainen, stopt je lichaam ook met het verbranden van kcal.

 

Dit in tegenstelling tot krachttraining, als je d.m.v. krachttraining je spiermassa vergroot dan verhoog je je ruststofwisseling.

 

Dankzij het toegenomen spiermassa verbrandt je lichaam dus meer calorieŽn en omdat je de ruststofwisseling verhoogd verbrand je de gehele dag

door meer kcal. Krachttraining is de meest effectieve methode om het strakke en vrouwelijke figuur te krijgen ťn te behouden!

 

De begeleiding en aandacht is helaas bedroevend slecht!

 

De verkeerde manier van trainen heeft grotendeels te maken met de slechte begeleiding van de sportscholen. De trainers moeten de sporters actiever

helpen en begeleiden maar dat is tegenwoordig een groot probleem. Er zijn vaak maar 1 of 2 instructeurs terwijl er soms wel honderden sporters

aanwezig zijn en deze sporters kun je simpelweg niet allemaal goed helpen met de training.

 

Daarnaast is er nog het probleem van de vele sportscholen die erbij komen waar niet eens begeleiding aanwezig is, je betaald per maand een heel

klein bedrag en je kunt onbeperkt trainen, maar zonder begeleiding! Kortom, de meeste fitnessactiviteiten worden individueel beoefend maar

een goede begeleiding en/of een goed opgesteld trainingsschema is een absolute voorwaarde voor succes!

 

Veel fitnesscentra zijn wel uitgerust met de nieuwste apparatuur en zien er prachtig uit, maar schieten in het begeleiden van hun leden flink tekort.

 

Met begeleiding wordt namelijk maar al te vaak een korte en eenmalige uitleg over de bediening van de apparatuur bedoeld.

 

En dat is volstrekt  onvoldoende om effectief aan welk doel dan ook te werken.

 

De meeste mensen die stoppen met fitnessen voordat zij hun doel(en) hebben bereikt, doen dit niet omdat ze van nature lui zijn, of geen doorzettings-

vermogen hebben. Met de juiste begeleiding was het ze namelijk wel gelukt. Dan waren ze gemotiveerd gebleven door hun vooruitgang en hadden

ze genoten van het resultaat.

 
 
PERSOONLIJK TRAININGSSCHEMA GERICHT OP EEN HOGE VETVERBRANDING;

Het trainingsschema wordt na onderling overleg opgesteld naar uw eigen persoonlijke doelstellingen; daarnaast wordt in het schema uiteraard rekening gehouden met het aantal dagen per week dat u wilt trainen, uw belastbaarheid, blessures en/of klachten en evt. beperkingen. Het trainingsschema is zeer duidelijk door het gebruik van foto's en/of illustraties en u krijgt het schema zowel per post als per mail toegestuurd zodat u het in uw eigen sportcentrum of thuis kunt uitvoeren.

 

▪ Doelgericht en persoonlijk trainingsschema met effectieve oefeningen waardoor een intensieve training zal ontstaan.
▪ U ontvangt geen standaard trainingsschema, maar een persoonlijk opgesteld trainingsschema aan de hand van uw doelstellingen.
▪ Het trainingsschema bestaat uit effectieve oefeningen en een doelgerichte trainingsmethode.
▪ Het schema bevat bij elke oefening een goede uitleg en is visueel ook duidelijk door het gebruik van foto's.
▪ Nadat u het schema heeft ontvangen is het uiteraard altijd mogelijk om het trainingsschema nog aan te passen.
▪ Persoonlijk contact is altijd mogelijk via telefoon of e-mail maar ook uiteraard op locatie in Nijmegen.
▪ Mijn begeleiding stopt NIET zodra ik het schema heb verstuurd; u kunt altijd geheel kosteloos bij mij terecht tijdens uw trainingen.
▪ Voor blijvende resultaten is het wel heel belangrijk om het schema na 6-8 weken aan te passen en/of te vernieuwen.

 

Persoonlijk trainingsschema;

Ä 29,95

 

 

Klik op bovenstaande 'button' om het trainingsschema direct aan te vragen of stuur een e-mail naar info@fit4woman.nl waarin u aangeeft een trainingsschema te willen bestellen. Ik neem dezelfde dag nog contact met u op voor het opstellen van het trainingsschema; binnen 2-3 dagen wordt het trainingsschema verstuurd.
 

Klik hier om vanuit BelgiŽ een bestelling te plaatsen; 

 

 

 

© FIT 4 WOMAN - INFO@FIT4WOMAN.NL