|  Resultaatgericht  |  Professionele begeleiding  |  Unieke trainingsruimte  |  Persoonlijke trainingsschema's

 

 
  HOME  |  CONTACT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 
 

 

SWISS BALL TRAINING;

EFFECTIEVE TRAINING VOOR STERKE ROMPSPIEREN (BUIK- EN RUGSPIEREN)


 


 

  Meer kracht in de buikspieren en rugspieren

  Minder kans op blessures

  Sterke en rechte lichaamshouding

  Betere prestaties door meer kracht in de rompspieren

  Een betere balans en coördinatie

De swiss ball als onderdeel van de training is een vrij nieuwe vorm van training maar wel een zeer effectieve manier van trainen.

Daarnaast is de swiss ball (net als de medicine ball) absoluut onmisbaar bij core strength training voor sterke rompspieren en een goede lichaamshouding.

 

Door met de swiss ball te trainen krijg je sterke buikspieren, sterke onderrugspieren en sterke bilspieren maar door het onstabiele karakter van de swiss ball worden tijdens het trainen ook met name de houdingsspieren flink aan het werk gezet. Met de swiss ball kun je dus veel verschillende oefeningen doen voor met name de buikspieren en onderrugspieren om naast kracht ook balans en coördinatie te trainen. Het trainen met de swiss ball voegt een extra dimensie toe aan de krachttraining en vergroot het atletisch vermogen van sporters. Nog een extra voordeel van de swiss ball is dat je een groot aantal oefeningen die je normaal gesproken op een fitness bank uitvoert ook kunt uitvoeren op een swiss ball; door het onstabiele karakter van de swiss ball spreek je nog meer spieren tegelijkertijd aan om je lichaam in balans te houden tijdens het doen van deze oefeningen, je lichaam moet continu zorgen voor stabiliteit.

Meerwaarde VAN DE Swiss Ball;

 


1.  Hoe instabieler je oefent en traint, hoe meer spieractiviteit je ontwikkelt.

2.  Hoe sterker je romp (core unit), hoe groter je totale krachtpotentie.

3.  Hoe complexer de beweging, hoe meer je zenuwstelsel wordt getraind.

4.  Hoe groter de bewegingsuitslag, hoe effectiever de bewegingen die je maakt.

 

Als je oefeningen uitvoert op een swiss ball dan merk je meteen dat je instabiel bent en dat het moeite kost om je positie vast te houden. Vooral je romp moet zich flink inspannen en dat is juist de kern van het trainen met een swiss ball. Bij vrijwel alle sportbewegingen, maar ook bij alledaagse activiteiten is het belangrijk om je romp stabiel te houden. Dit noemen we ook wel core strength. Je core of romp loopt van je heupen tot aan je oksels. Je kan verschrikkelijk sterk zijn in je armen en benen, als je rompstabiliteit of rompkracht onvoldoende is dan komt die arm- of beenkracht niet tot uitdrukking. Je bent altijd zo sterk als je zwakste schakel. De swiss ball kan dus prima gebruikt worden om je rompstabiliteit te trainen, daarnaast leent de swiss ball zich goed voor diverse balans- en lenigheids oefeningen.
       
De swiss ball is perfect om te gebruikten bij core strength training. Door het trainen van de core spieren met de swiss ball word je hele lichaam sterker, je krijgt er een goede houding van en er komt veel minder druk op je wervelkolom te staan, dit verminderd rugklachten aanzienlijk of zal rugklachten voorkomen! Door core strength & stability training ontwikkel je ook sterke buikspieren. Kortom je ontwikkeld een zeer sterke romp. Core strenght & stability training zal zorgen voor perfecte en sterke lichaamshouding, sterke buikspieren en sterke onderrug.
 

PERSOONLIJKE TRAININGSSCHEMA'S MET SWISS BALL OEFENINGEN;

 

De swiss ball is een perfect hulpmiddel waarmee je (thuis) effectieve oefeningen kunt uitvoeren. Je maakt gebruik van je eigen lichaamsgewicht in combinatie met de swiss ball en op deze manier kun je zeer veel verschillende oefeningen doen zodat er een goede en effectieve training ontstaat. Voor het vergroten van je uithoudingsvermogen kun je daarnaast buiten gaan hardlopen of fietsen.  Hieronder vindt je meer informatie over de aanschaf van een swiss ball inclusief  persoonlijke trainingsschema's. Het is dus een heel goed hulpmiddel en de aanschaf is niet zo moeilijk want een swiss ball is makkelijk verkrijgbaar, maar na de aanschaf van de swiss ball komt vaak bij veel mensen pas het probleem; "Hoe ga ik er eigenlijk mee trainen?"
In het begin lukt het nog wel om wat verschillende oefeningsvormen te doen met de swiss ball en soms zit er ook nog een standaard foldertje bij met wat oefeningen die je kunt uitvoeren met de swiss ball, maar snel daarna word het meestal saai en wanneer er geen resultaten zijn bereikt dan komen de volgende problemen:
▪ Hoe moet je met de swiss ball een goede en complete training doen?
▪ Wat is de juiste techniek om de oefeningen uit te voeren?
▪ Wat moet de trainingsmethode zijn, hoeveel sets moet ik uitvoeren met hoeveel herhalingen of seconden?

 
 
SWISS BALL PAKKET INCLUSIEF 3 PERSOONLIJKE TRAININGSSCHEMA'S & SWISS BALL

 

 

▪ Swiss ball

:

Everlast anti-burst swiss ball, 65/75 cm inclusief pomp
▪ Trainingsschema, fase  1 : Persoonlijk trainingsschema basis kracht m.b.t. core strength training
▪ Periodieke test : Na afloop van het eerste schema
▪ Trainingsschema, fase 2 : Persoonlijk trainingsschema met de swiss ball
▪ Periodieke test : Na afloop van het tweede schema
▪ Trainingsschema, fase 3 : Persoonlijk trainingsschema met de swiss ball
▪ Periodieke test : Na afloop van het derde schema

 

De trainingsschema's zijn zeer effectief en zorgen onder andere voor sterke buikspieren en sterke rugspieren.

De trainingsschema's worden geheel opgesteld aan de hand van persoonlijke doelstellingen met gebruik van de swiss ball.

Door het gebruik van foto's en een duidelijke uitleg bij elke oefening is het trainingsschema zeer makkelijk te begrijpen, maar u kunt toch nog altijd contact met mij opnemen wanneer iets toch niet helemaal duidelijk is in het trainingsschema.

 

 

Swiss ball pakket;

€ 49,95

 

incl. b.t.w. & verzendkosten

 

 

Bestelwijze van de swiss ball pakket;

Klik op bovenstaande bestel button of stuur een e-mail naar info@fit4woman.nl waarin u aangeeft om een swiss ball pakket aan te vragen.

Ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen voor het opstellen van de trainingsschema's; waarna u binnen 2 dagen de schema's en de swiss ball zal ontvangen.

 

· De trainingsschema's worden opgestuurd per post inclusief de swiss ball en u ontvangt de trainingsschema's per e-mail in .pdf formaat.

· Mocht u nog vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen.

 

Klik hier om vanuit België een bestelling te plaatsen; 

 


 

NOTE;

Wanneer je zelf al in het bezit van een swiss ball bent dan kun je uiteraard ook alleen de trainingsschema's aanvragen;

De prijs van de trainingsschema's bedraagt € 34,95 inclusief btw en verzendkosten.

De schema's worden binnen 2-3 dagen zowel per mail als per post naar u toegestuurd.

Klik hier om alleen de trainingsschema's aan te vragen.

 

 

 

© FIT 4 WOMAN - INFO@FIT4WOMAN.NL