EFFECTIEVE KRACHTTRAINING  |  CORE STRENGTH & STABILITY TRAINING  |  ONTWIKKEL STERKE ONDERRUGSPIEREN  |  WAAROM GEEN RESULTAAT?!

  

 
 
 

WAT IS DE MEEST EFFECTIEVE

MANIER VAN TRAINEN om AF Te vallen?


 

Veel mensen willen weten wat de beste manier is om af te vallen. Logisch, want je wilt natuurlijk resultaat boeken maar veel tegenstrijdige informatie maakt het erg lastig om zelf een goede keuze te maken.

 

Hardlopen is beter dan zwemmen, een loopband is minder blessuregevoelig dan hardlopen, een hometrainer geeft weer minder impact op de spieren dan een loopband, een crosstrainer is weer effectiever voor afvallen dan de hometrainer, lang trainen is beter dan kort en intensiteit is weer belangrijker dan tijdsduur!

 

Op basis van wetenschappelijk bewezen feiten is een interval training met een hoge intensiteit de meest effectieve manier om af te vallen.

Deze manier van trainen zorgt voor een hoge vetverbranding en een blijvende verhoogde stofwisseling. De training moet bestaan uit effectieve oefeningen (bij voorkeur met losse materialen) waarbij je tegelijkertijd meerdere spiergroepen aanspreekt in combinatie met cardiovasculaire oefeningen gericht op het uithoudingsvermogen.

 

Interval training op een hoge intensiteit in plaats van die langdurige saaie cardio sessie's zal je helpen om snel overtollig lichaamsvet te verbranden. Veel sporters die dan willen afvallen gaan trainen op de cardio toestellen in de fat burn zone. Hierbij verbrand je slechts enkele kcal meer dan wanneer je helemaal niet aan sport doet! De "fat burn zone" word ook vaak op de cardio-toestellen zelf aangegeven. Het staat voor een training op een hele lage hartslag, te laag. Dit is absoluut niet de manier om opgeslagen lichaamsvet te verbranden. Met langdurige, saaie en langzame cardio trainingen zul je absoluut geen resultaten boeken!

Wil je echte resultaten behalen dan moet je korte en intensieve trainingen volgen. Je hoeft ook niet elke dag te trainen om aansprekende resultaten te behalen, drie tot vier trainingen per week met een hoge intensiteit zorgen voor goede resultaten. Een korte intensieve training moet ongeveer 1 uur tijd in beslag nemen.

Nog een veelgehoord fabeltje is dat je pas na 20 minuten trainen vet gaat verbranden ... ?!

Dit is helemaal niet waar, je gaat meteen al vet verbranden; we verbranden de gehele dag door lichaamsvet en als je de ruststofwisseling van je lichaam wilt verhogen dan moet je drie tot vier keer per week aan krachttraining doen. Cardio toestellen zijn prima apparaten om op te trainen alleen niet als je wilt afvallen!

 

Van langdurige cardio trainingen op een constant niveau stijgt het

coritsolniveau en dat is geen goed nieuws!

 

Cortisol is een hormoon die je lichaam kan aanmaken en deze wordt ook wel het 'stresshormoon' genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysieke stress als psychologische stress. Het lichaam ziet de langdurige cardio sessies als een soort fysieke vorm van stress en daardoor stijgt het cortisolniveau van je lichaam. Een verhoogd cortisolniveau versterkt je eetlust en hang naar suiker en voedingsmiddelen met een hoge glycemische waarde in combinatie met veel vet.

Deze voedingsmiddelen werken kalmerend, als een soort antidepressiva, en verhogen het serotonine- en endorfineniveau in de hersenen dat gedaald is als gevolg van een hoog cortisolniveau.  Het stofwisselingsproces van je lichaam gaat steeds langzamer werken en hierdoor ontstaat ook het fenomeen skinny fat.

Je hebt en/of krijgt een slank lichaam (maar zeker geen mooi en strak lichaam) met toch een te hoog vetpercentage. Dit slanke lichaam is het gevolg van slecht en te weinig gezonde en verantwoorde voeding.

 
 
PERSOONLIJK TRAININGSSCHEMA GERICHT OP EEN HOGE VETVERBRANDING;

Het trainingsschema wordt na onderling overleg opgesteld naar uw eigen persoonlijke doelstellingen; daarnaast wordt in het schema uiteraard rekening gehouden met het aantal dagen per week dat u wilt trainen, uw belastbaarheid, blessures en/of klachten en evt. beperkingen. Het trainingsschema is zeer duidelijk door het gebruik van foto's en/of illustraties en u krijgt het schema zowel per post als per mail toegestuurd zodat u het in uw eigen sportcentrum of thuis kunt uitvoeren.

 

▪ Doelgericht en persoonlijk trainingsschema met effectieve oefeningen waardoor een intensieve training zal ontstaan.
▪ U ontvangt geen standaard trainingsschema, maar een persoonlijk opgesteld trainingsschema aan de hand van uw doelstellingen.
▪ Het trainingsschema bestaat uit effectieve oefeningen en een doelgerichte trainingsmethode.
▪ Het schema bevat bij elke oefening een goede uitleg en is visueel ook duidelijk door het gebruik van foto's.
▪ Nadat u het schema heeft ontvangen is het uiteraard altijd mogelijk om het trainingsschema nog aan te passen.
▪ Persoonlijk contact is altijd mogelijk via telefoon of e-mail maar ook uiteraard op locatie in Nijmegen.
▪ Mijn begeleiding stopt NIET zodra ik het schema heb verstuurd; u kunt altijd geheel kosteloos bij mij terecht tijdens uw trainingen.
▪ Voor blijvende resultaten is het wel heel belangrijk om het schema na 6-8 weken aan te passen en/of te vernieuwen.

 

Persoonlijk trainingsschema;

Ä 29,95

 

 

Klik op bovenstaande 'button' om het trainingsschema direct aan te vragen of stuur een e-mail naar info@fit4woman.nl waarin u aangeeft een trainingsschema te willen bestellen. Ik neem dezelfde dag nog contact met u op voor het opstellen van het trainingsschema; binnen 2-3 dagen wordt het trainingsschema verstuurd.
 

Klik hier om vanuit BelgiŽ een bestelling te plaatsen; 

 

 

 

© FIT 4 WOMAN - INFO@FIT4WOMAN.NL